Ohita valikko

Sähköinen asiointipalvelumme uudistui

Mela-turvan hoitaminen verkossa on nyt entistä helpompaa, sillä olemme uudistaneet asiointipalvelumme.

Uudistuksen myötä asiointipalvelua on mahdollista käyttää myös mobiililaitteella, palvelu on helppokäyttöisempi ja saavutettavampi ja toimii myös englanniksi. Uudistuksessa myös palvelun ulkoasu on saanut uuden raikkaamman ilmeen.

Palvelua päivitetään alkuvuoden aikana

Koska uudistus on ollut mittava, se on jouduttu tekemään vaiheittain. Kaikkia muutoksia ei saatu käyttöön kerralla, vaan palvelun kehittämistä jatketaan edelleen ja lisää toiminnallisuusia päivitetään vielä alkuvuoden aikana.

Kaikki vanhasta asiointipalvelusta tutut toiminnallisuudet tulevat siirtymään myös uuteen asiointipalveluun, mutta esimerkiksi maatalousyrittäjien MYEL-vakuutushakemukset eivät valitettavasti toimi vielä nyt julkaistussa asiointipalvelussa, vaan ne saadaan käyttöön vasta versiopäivitysten myötä alkuvuoden aikana.

Uudet toiminnallisuudet helpottavat asiointia:

Lähetä ja vastaanota viestejä
Asiointipalvelussa on nyt viestitoiminnallisuus, jonka kautta voit suojatulla viestiyhteydellä hoitaa henkilökohtaiseen Mela-turvaasi liittyviä asioita kanssamme.

Katso hakemuksiasi ja päätöksiäsi
Voit katsoa uuden asiointipalvelun julkaisun jälkeen tekemiäsi vakuutus-, tapaturma- ja eläkehakemuksia sekä saamiasi päätöksiä palvelussa. Ennen uuden asiointipalvelun julkaisua tehdyt hakemukset tai annetut päätökset eivät tule palveluun näkyviin.

Tarkastele laskujasi ja hae lisää maksuaikaa
Näet palvelusta laskut, jotka sinulle on lähetetty 1.1.2021 jälkeen ja voit pyytää laskuille lisää maksuaikaa asiointipalvelun kautta.

Seuraa käsittelyssä olevia asioita ja hyväksy hakemuksia
Näet heti asiointipalvelun etusivulta kokonaiskuvan siitä, onko sinulla käsittelyssä olevia asioita ja voit seurata hakemustesi käsittelyn etenemistä. Voit myös hyväksyä sinulle esimerkiksi puhelinkeskustelun perusteella tehdyn vakuutushakemuksen sähköisesti suoraan asiointipalvelussa, joten sinun tarvitse enää odottaa, että saat hakemuksen postissa allekirjoitettavaksi.

Pääset kirjautumaan asiointipalveluun täältä

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö