Ohita valikko

Osalle asiakkaista alkuvuoden MYEL-vakuutusmaksulasku vasta toukokuussa

Suurimmalle osalle asiakkaistamme vuoden ensimmäinen MYEL-vakuutusmaksulasku on postitettu normaalin aikataulun mukaan ja laskun eräpäivä on 15.3. Teknisen vian takia pieni osa asiakkaistamme saa vuoden ensimmäisen MYEL-vakuutusmaksulaskunsa kuitenkin vasta toukokuussa.

Viivästys koskee asiakkaita, joiden vakuutukseen on tehty viime vuoden osalta tarkistus. Heille pystymme toimittamaan laskun vasta toukokuussa laskutusjärjestelmämme päivityksen jälkeen. Näin varmistamme, että vakuutukseen tehdyt muutokset tulevat varmasti huomioiduksi laskutuksessa. Nämä laskut lähtevät Melasta asiakkaille viimeistään viikolla 20.

Mitä tämä tarkoittaa?

Jos vakuutukseesi on tehty tarkistus, alkuvuoden MYEL-vakuutusmaksulaskusi yhdistetään seuraavaan vakuutusmaksulaskuusi, jonka eräpäivä on 15.6. Tästä ei aiheudu sinulle mitään lisäkuluja.

Saat siis tässä tapauksessa vuoden ensimmäisen puolikkaan osalta vain yhden MYEL-vakuutusmaksulaskun, jossa on yhdistetty vuoden ensimmäisen erän 1.1.–31.3. ja toisen erän 1.4.–30.6. MYEL-maksu. Laskun kääntöpuolella olevasta erittelystä näet tarkemman laskelman siitä, mitä missäkin osuudessa laskutetaan.

Näkyvätkö alkuvuoden lasku ja maksutilanne asiointipalvelussa?

Jos saat alkuvuoden MYEL-vakuutusmaksulaskusi vasta toukokuussa, et valitettavasti vielä näe vuoden 2022 laskuja ja maksutilannetta asiointipalvelusta. Alkuvuoden laskutiedot tulevat näkyviin asiointipalveluun viimeistään toukokuun puolivälin jälkeen. Laskun normaalilla aikataululla saaville laskutiedot näkyvät asiointipalvelussa jo nyt.

Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Lisätietoja saat vakuutusmaksulaskutuksestamme puh. 029 435 2690.

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö