Apurahansaaja, nyt voit ilmoittaa apurahatyön muutoksista sähköisesti
Mela-turvan hoitaminen verkossa on nyt entistä helpompaa, sillä olemme uudistaneet asiointipalvelumme. Uudistuksen myötä asiointipalveluun on saatu monta asiointia helpottavaa toiminnallisuutta.
Uudistuksen myötä asiointipalvelusta tuli mobiiliyhteensopiva ja se toimii nyt myös englanniksi. Uudistuksessa myös palvelun ulkoasu on saanut uuden raikkaamman ilmeen.
Ilmoita muutoksista ja seuraa hakemuksia
Voit ilmoittaa nyt apurahan keskeytymisestä, ennenaikaisesta päättymisestä tai töihin paluusta omalla hakemuksella sähköisesti suoraan asiointipalvelussa.
Näet heti asiointipalvelun etusivulta kokonaiskuvan siitä, onko sinulla käsittelyssä olevia asioita ja voit seurata hakemustesi käsittelyn etenemistä.
Lähetä ja vastaanota viestejä
Asiointipalvelussa on nyt viestitoiminnallisuus, jonka kautta voit suojatulla viestiyhteydellä hoitaa henkilökohtaiseen Mela-turvaasi liittyviä asioita kanssamme.
Tarkastele päätöksiä ja laskuja
Voit katsoa uuden asiointipalvelun julkaisun jälkeen tekemiäsi vakuutus-, tapaturma- ja eläkehakemuksia sekä saamiasi päätöksiä palvelussa. Ennen uuden asiointipalvelun julkaisua tehdyt hakemukset tai annetut päätökset eivät tule palveluun näkyviin.
Näet palvelusta myös laskut, jotka sinulle on lähetetty 1.1.2021 jälkeen ja voit pyytää laskuille lisää maksuaikaa asiointipalvelun kautta.