Ohita valikko

Voit saada ilmoituksen asiointipalveluun saapuvista viesteistä

Palvelumme kehittyvät. Mela voi pian lähettää sinulle ilmoituksia asiointipalveluun tulleista viesteistä. Voit saada ilmoituksen uudesta viestistä tekstiviestillä tai halutessasi sähköpostilla.

Otamme ilmoitukset käyttöön 19.4. Jos meillä on puhelinnumerosi, lähetämme ilmoituksen asiointipalveluun saapuvasta uudesta viestistä sinulle tekstiviestinä. Jos haluat ilmoituksen mieluummin sähköpostilla, voit muuttaa ilmoitusasetuksiasi 19.4. alkaen asiointipalvelun kohdasta Omat tiedot > Ilmoitusvalinnat.

Asiointipalvelun viesteillä (Ota yhteyttä > Viestit) voit hoitaa Mela-turvaasi liittyviä asioita nopeasti ja turvallisesti suojatulla yhteydellä.

Saat ilmoituksen, kun
• vastaamme sinulle asiointipalvelussa lähettämääsi viestiin
• lähetämme sinulle asiointipalvelussa viestin Melassa vireillä olevaan asiaasi liittyen.

Tarkista yhteystietosi ja ota ilmoitukset käyttöön

Lähetämme ilmoituksen siihen puhelinnumeroon, joka on talletettu asiakastietoihisi. Tarkista asiointipalvelusta kohdasta Omat tiedot, että puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi ovat ajan tasalla.

Etkö saanut ilmoitusta? Käy tarkistamassa, että puhelinnumerosi on tallennettu asiointipalvelun Omat tiedot -kohtaan.

Jos et halua meiltä ilmoituksia uusista viesteistä, voit valita Omissa tiedoissa, ettet halua vastaanottaa ilmoituksia.

Asiointipalvelu on auki ympäri vuorokauden

Sähköinen asiointipalvelumme on nopein kanava Mela-turva-asioiden hoitamiseen. Asiointipalvelussa voit hoitaa Mela-turva-asioitasi kätevästi silloin, kun se sinulle parhaiten sopii. Palvelua voi käyttää myös mobiilisti. Kirjaudut asiointipalveluun henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Asiointipalvelun kautta voit lähettää meille viestejä ja liitteitä. Voit hakea palvelun kautta vanhuuseläkettä, osittaista vanhuuseläkettä, työkyvyttömyyseläkettä, kuntoutustuen jatkoa ja Mela-sairauspäivärahaa.

Asiointipalvelussa voit myös tehdä:
• vahinkoilmoituksen
• matkalaskun
• apurahansaajan vakuutushakemuksen sekä ilmoittaa apurahan keskeytymisestä, ennenaikaisesta päättymisestä tai töihin paluusta
• maatalousyrittäjän, poronhoitajan, kalastajan ja metsänomistajan vakuutushakemuksen tai tehdä muutoksia voimassa olevaan vakuutukseen
• vapaaehtoisen työajan tai vapaa-ajan MATA-vakuutushakemuksen.

Voit myös hyväksyä sinulle esimerkiksi puhelinkeskustelun perusteella tehdyn vakuutushakemuksen sähköisesti suoraan asiointipalvelussa.

Lue lisää Mela-turvan hoitamisesta asiointipalvelussa sivulta Asioi verkossa.

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Välitä viljelijästä -yhteystiedot

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö