Ohita valikko

Oletko MYEL-vakuutettu palkanmaksaja? Lue tämä!

Kansallinen tulorekisteri otetaan käyttöön 1.1.2019. Tulorekisteri on sähköinen tietokanta ansio-, eläke- ja etuustiedoille.

Jos olet MYEL-vakuutettu työnantaja, eli maksat palkkaa työntekijälle tai perheenjäsenelle, tai jos yrityksesi maksaa palkkaa sinulle, tulee sinun jatkossa ilmoittaa palkanmaksutiedot tulorekisteriin viimeistään viidentenä päivänä maksupäivän jälkeen.

Esimerkiksi verottaja, työeläkeyhtiöt ja vakuutusyhtiöt saavat tarvitsemansa tiedot tulorekisteristä.

Valtuuta maksutietojen ilmoittaja

Henkilölle, joka ilmoittaa palkanmaksun tulorekisteriin, tulee antaa valtuutus asian hoitamisesta. Jos palkanmaksuasi hoitaa tilitoimisto tai kirjanpitäjä, sovi hyvissä ajoin yhteistyöstänne. Lue lisää Verohallinnon sivuilta: Valtuuta tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttäjät.

Olemme koonneet sivuillemme kysymyksiä ja vastauksia tulorekisteristä. Jos tarvitset lisätietoja MYEL-vakuutukseesi ja tulorekisteriin liittyen, ota yhteyttä Melan asiakaspalveluun: 029 435 2650.

Lisätietoja tulorekisteristä: tulorekisteri.fi ja tela.fi/tulorekisteri.

Tulorekisteri.fi -sivustolla on myös chat-palvelu, josta voit kysyä lisätietoja.

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö