Ohita valikko

Asiointipalvelussa ja Lomitusnetissä käyttökatko 1.10. alkaen

Melan asiointipalvelun ja Lomitusnetin kirjautumisessa käytössä ollut TUPAS-pankkitunnistusprotokolla ei enää 1.10.2019 alkaen täytä Liikenne- ja viestintäviraston vahvan sähköisen tunnistautumisen vaatimuksia.

Olemme tästä syystä siirtymässä uuteen, turvallisempaan tunnistautumispalveluun. Jatkossa tunnistautuminen asiointipalveluun ja Lomitusnettiin tapahtuu Suomi.fi-tunnistuksen kautta. Suomi.fi-tunnistus on julkishallinnon asiointipalveluiden yhteinen tunnistuspalvelu, joka on käytössä valtion ja kuntien sähköisissä asiointipalveluissa.

Uuteen tunnistuspalveluun siirtyminen aiheuttaa katkon asiointipalvelun ja Lomitusnetin käyttöön

Siirtyminen uuteen tunnistautumispalveluun aiheuttaa katkon pankkitunnistautumisen takana oleviin palveluihimme. Käyttökatko asiointipalvelussa ja Lomitusnetissä alkaa 1.10. Katkon arvioitu pituus on noin kaksi päivää. Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa häiriötä.

Lisätietoja
Melan tietohallintopäällikkö Arja Raatikainen, puh. 029 435 2321

Ohita sosiaalisen median syöte

Tästä puhutaan nyt @Melaviestinta

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Lähetä suojattua sähköpostia

Hae Mela-asiamiestä

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö