Ohita valikko

Sähköpostin käytön periaatteet

Kun otat yhteyttä Melaan sähköpostitse, viestintä tapahtuu pääsääntöisesti suojaamattomassa yhteydessä. Tällöin ei voida taata sähköpostiviestinnän luottamuksellisuutta. Siksi omia henkilökohtaisia tietoja (MYEL-työtulo, henkilötunnus, pankkitilitieto jne.) ei suositella lähetettäväksi sähköpostitse.

Vastaamme henkilökohtaisia tietoja sisältäviin sähköpostitiedusteluihin kirjeitse. Sähköpostivastauksia voimme antaa vain yleisluontoisiin kysymyksiin.

Suojattu sähköposti

Melaan voi kuitenkin lähettää luottamuksellista sähköpostia erityisen suojatun sähköpostipalvelun kautta. Sähköpostin mukaan voi liittää liitetiedostoja. Suojatun sähköpostipalvelun kautta tulleisiin tiedusteluihin voimme vastata myös sähköpostitse. Kun lähetät meille suojattua sähköpostia, tunnistaudut ensin verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella, varmennekortilla tai eIDAS-tunnistuksella. Voit valita asiointikielen ikkunan oikeasta yläkulmasta. Kun saat Melasta suojattua sähköpostia, saat viestin avattua tekstiviestillä puhelimeesi tulevalla koodilla.

Sähköinen asiointipalvelu

Jos olet Melan asiakas, voit ottaa Melaan yhteyttä sähköisen asiointipalvelun kautta. Asiointipalvelussa viestiliikenne on aina suojattua, ja sinne kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella, varmennekortilla tai eIDAS-tunnistuksella. Asiointipalvelussa voit turvallisesti tehdä muutoksia omiin asiakastietoihisi, lähettää liitteitä ja tehdä hakemuksia.

Ota yhteyttä

Soita asiakaspalveluumme 029 435 2650

Asioi verkossa

Hae Mela-asiamiestä

Ota yhteys työkykyneuvojaan

Anna palautetta

Yhteistyökumppaneille